Arkadaşlar, öncelikle Skin seçmek için kameranın,o skinin duracağı yer ve skinin nerede doğacağı hakkında çoğu şeyi bilmeyenler var..
Çoğunuzun bu konuları bilmediğini gördüm ve yeni bir anlatım yapmaya karar verdim.
Öncelikle Skinin Duracağı Yer, Kameranın duracağı yer, ve Kameranın bakacağı açıyı ayarlamayı göstereyim.
Skin seçme ekranındaki bölgeyi tamamen değiştirmek için;
"public OnPlayerRequestClass(playerid, classid)" Public'inin içinde 3 adet ayarlamak için kodumuz bulunmakta.
SetPlayerPos(playerid, X,Y,Z); Buradaki X,Y,Z Koordinatları yerine kendi istediğiniz koordinat'ı eklediğinizde skinleri seçerken o skinlerin durduğu yer değişir.
SetPlayerCameraPos(playerid, X,Y,Z); Burada ise kameramızın durduğu yer belirtilmektedir. X,Y,Z Koordinatlarının değerlerini kendi istediğiniz gibi ayarlarsanız kameranın duracağı yer değişir.
SetPlayerCameraLookAt(playerid, X,Y,Z); Burada ise skinleri düzgün seçmek için "SetPlayerPos" koduna koyduğunuz koordinatları koyarsanız skinleri rahatlıkla görüp seçebilirsiniz. Aksi taktirde kameranın bakacağı bölgeyi skinlerin duracağı yerden başka yere çevirirseniz tabi ki skinleri seçmek için göremez ve rastgele seçersiniz.
Şimdi de o seçeceğiniz skinlerin nerede, hangi silahla, hangi skinle doğacağını ayarlayalım.
İlk başta deneme kodumuzu göstereyim.
AddPlayerClass(101,X,Y,Z,YÖN,0,0,0,0,0,0); //
Bu koddaki "101" karakterin hangi skinle doğacağını ayarlar.
X,Y,Z ve YÖN /save yazdığınızda oyunun klasöründeki "Savedpositions.txd" dosyasında belirtilecektir.
Diğer 0'lar ise silahlarla ilgili, 0'ların ne işe yaradığını anlatayım.
Şimdi sadece "0,0,0,0,0,0" bölgesine bakıyoruz.
Öncelikle bu bölgeyi aklımızda şöyle bir ayıralım; "0,0, | 0,0, | 0,0"
Burda 3 adet Çiftli 0 var. Bu 0'lar karakteriniz doğarken hangi silahla doğmasını istiyorsanız ayarlıyoruz ve o silahla doğuyor.
Her bir çift SilahID,Mermi olarak ayrılıyor. Örneğin biz karakter başlarken Tec-9,M4 ve El Bombasıyla başlasın istiyoruz.
Tec-9'un ID'si= 32 Ve 1000 Mermiyle Başlamasını istiyoruz.
İlk kısmı "32,1000, | 0,0, | 0,0," olarak değiştiririz.
M4'ün ID'si=31 Ve 500 Mermiyle Başlamasını istiyoruz.
El Bombasının ID'si=16 Ve 50 Adet El Bombasıyla Başlamasını İstiyoruz.
2. Ve 3. Kısmı da Bunlara göre doldururuz; "32,1000, | 31,500, | 16,50,"
Elimize bu geçti. Bunu kodumuza arasında boşluksuz ve " | " işareti olmadan ekliyoruz ve şöyle oluyor.
AddPlayerClass(101,X,Y,Z,YÖN,32,1000,31,500,16,50); //
Skin ID'mizi ise 240 yapmak istiyoruz.
AddPlayerClass(240,X,Y,Z,YÖN,32,1000,31,500,16,50); //
Dediğim gibi X,Y,Z ve YÖN'ü kendi aldığınız Koordinat içinden alıyorsunuz.
Kodumuz elimizde ve başlangıç ekranını da başarıyla ayarladık.
Eğer size yardımcı olabildiysem ne mutlu bana.
Saygılarımla...