Hoşgeldin Ya Şehr-i Ramazan
Sayfa:156-157-158-159-160-161-163.-164-165-166-167-168-169-170..173 CEVAPLAR 58194910
Giriş yapın yada Üye olun
Hoşgeldin Ya Şehr-i Ramazan
Sayfa:156-157-158-159-160-161-163.-164-165-166-167-168-169-170..173 CEVAPLAR 58194910
Giriş yapın yada Üye olun
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


 
AnasayfaLatest imagesKayıt OlGiriş yapRadyo Time

 

 Sayfa:156-157-158-159-160-161-163.-164-165-166-167-168-169-170..173 CEVAPLAR

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Samet
Mareşal
Mareşal
Samet


Mesaj Sayısı : 261
Teşekkür Puanı : 110
Kayıt tarihi : 04/07/10
Yaş : 30

Sayfa:156-157-158-159-160-161-163.-164-165-166-167-168-169-170..173 CEVAPLAR Empty
MesajKonu: Sayfa:156-157-158-159-160-161-163.-164-165-166-167-168-169-170..173 CEVAPLAR   Sayfa:156-157-158-159-160-161-163.-164-165-166-167-168-169-170..173 CEVAPLAR EmptyPtsi Eyl. 06, 2010 9:21 pm

GÖSTERMEYE BAĞLI EDEBİ METİNLER

HAZIRLIK:

1)Bir tiyatro oyununda olaylar,sahnede canlandırılarak anlatılır.

2)Herhangi bir tiyatro ya da sinemada seyredilenlerin bütünüyle yazıya aktarılması bu sanat dallarının ‘’göstermeye bağlı ‘’ olmasından dolayı mümkün değildir.


İNCELEME:

1.ETKİNLİK:

-Göstermeye bağlı metinlerin edebiyattan farklı yönü , sahnede canlandırılması ,göstermeye bağlı olmasıdır.
-:Edebiyatla ortak yönü ise , ‘’eser metni’’nin olmasıdır.
-Bu sebeple tiyatro , kendine özgü kuralları ve özellikleri olan,edebiyattan ayrı bir güzel sanat dalıdır.

1)
Trajedi:Elektra
Dram:Hamlet
Komedi:Cimri

2)
Koçyiğit Köroğlu adlı metinde ‘’Köroğlu’nun Bolu Beyi ile mücadelesi’’ anlatılmaktadır.Metindeki temel çatışma ‘’iyi-kötü’’ çatışmasıdır.Tema ise ‘’kötülük,cezasız kalmaz.’’dır.
Yeni bilmeceler adlı metinde ise bir ‘’toplumsal eleştiri’’ söz konusudur.Metindeki temel çatışma ‘’eski-yeni’’ çatışmasıdır.Teması ise ‘’bilinçsiz modernleşme’’dir.

3)Koçyiğit Köroğlu ve Yeni Bilmeceler adlı metinler karşılıklı konuşmalara dayandığı için anlatıcı yoktur.

4)Koçyiğit Köroğlu ve Yeni bilmeceler adlı metinlerde karşılıklı konuşmalar,söylenmek istenenin doğrudan ifade edilmesi,yan anlam değerinin zengin olmaması,anlatıcının bulunmaması ve sahnelenmek üzere yazılması bu metinleri hem dil ve anlatım özelliklerini hem de anlatmaya bağlı edebi metinlerden farklı olduğunu göstermektedir.

5)Dekor , sahne , perde , suflör , tablo , tirad , kulistir.

6)Koçyiğit Köroğlu adlı metnin dramatik örgüsü şöyledir;
-Çocuklu kadının Bolu Beyi’ne çıkışması,
-Demircioğlu’nun ölmesi,
-Kalenin alınması,
-Köroğlu’nun gitmesi.

7)Metindeki cümleler kısa ,açık ve yan anlam değeri bakımından zayıftır.Karşılıklı konuşmalara dayanan metinde bir anlatıcı da yoktur.

Cool TABLO:



Odabaşı:Yiğit bir savaşçıdır.
Köroğlu:HaLkı için mücadele eden bir kahramandır.
Kavuklu:Neşeli ve halktan birisidir.
Pişekar:Okumuş,orta sınıftan birisidir.


Odabaşı:hareketlidir.
Köroğlu:Hareketlidir.
Kavuklu:Hareketlidir.
Pişekar:Hareketlidir.


Odabaşı & Köroğlu : Ana karakterler oldukları için her bölümde hareketlilerdir.
Kavuklu & Pişekar : Ana tipler oldukları için her bölümde hareketlilerdir.


Odabaşı & Köroğlu :Çevre karakterlerin davranışlarını etkilemiştir.
Kavuklu & Pişekar :Sosyal ortam ve cevre kişilik özelliklerini belirlemiştir.


Odabaşı:Yoktur.
Köroğluiğer karakterleri yönlendirdiği için vardır.
Kavuklu:Pişekar üzerinde etkilidir.
Pişekar:Kavuklu üzerinde etkilidir.


Odabaşı & Köroğluavranış ve konuşmaları farkında olduklarını göstermektedir.
Kavukluavranışları ve sözleri farkında olmadığını gösterir.
Pişekaravranışları ve sözleri farkında olduğunu göstermektedir.


Odabaşı & Köroğlu:Bugün kü toplum yapısından farklı oldukları için olamaz.
Kavuklu & Pişekar :Kişilik özellikleri bakımından gerçek hayatta karşılaşılabilecek tiplerdir.



ANLAMA YORUMLAMA:


1)Tiyatro göstermeye bağlı bir güzel sanat dalı olarak ‘’dramatik sanatlar’’dan biridir.

2)Tiyatyo metinlerindeki temel ifade biçimi ‘’gösterm’’ ve ‘’anlatma’’dır.

3) Geleneksel tiyatro türlerini modern tiyatro türlerinden ayıran özellikler:

-Yazılı bir metinin bulunmayışı.
-Belirli tip ve karakterlerin yer alması.
-Usta-çırak ilişkisiyle sonraki nesillere aktarılması.


4)Bir tiyatro metninin okunması ile sahnede oyun olarak seyredilmesi arasında farklılıklar vardır.Sahnelenen bir oyunun görselliğinin olması elbette konunun anlatımı ve etkisi açısından daha etkilidir.

5)Göstermeye bağlı edebi metinler ‘’konu’’ ve ‘’tiyatro tekniği’’ ölçüt alınarak gruplandırılır.


Ö.LÇME-DEĞERLENDİRME

1)Y-Y

2) BOŞLIĞA : karagöz / orta oyunu / meddah /köy seyirlik oyunları denilecek.

3)E şıkkı

4) Birincisi : Trajedi
İkincisi : Dram
Üçüncüsü : Komedi



UMARIM İŞİNİZE YAR
AR… =)
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Sayfa:156-157-158-159-160-161-163.-164-165-166-167-168-169-170..173 CEVAPLAR
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» OYS (Ortalama Yükseltme Sınavları Sorular Ve Cevaplar...
» Sayfa Tanıtımları Bu Konu Altına

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: Dersler :: 9. Sınıf :: Edebiyat-
Buraya geçin: